Securitas

I mitt förra inlägg valde jag att skriva om G4S, som är ett att de större och mer kända säkerhetsföretagen i Sverige har jag bestämt mig och jämföra tre stora företag i Sverige, har ni tips på fler företag ni vill att jag ska skriva om så säg till.

Även Securitas är ett ledande säkerhetsföretag med verksamhet i mer än 37 länder och över 240 000 medarbetare. Trygghetslösningen de har är kopplat till deras egen övervakningscentral. Paketet de har är ett färdigt trygghetspaket som täcker behovet för en normalstor villade flesta behoven. Larmpaketet levereras förprogrammerat och klart att montera. Utan några som helst förkunskaper ansluter du larmet till Securitas larmcentral, och vid ett eventuellt larm finns Securitas väktare beredda att rycka ut.

Larmpaketet som kostar 1690 kr består av:

  • En centralenhet – larmets hjärna.
  • En rörelsedetektor.
  • Magnetkontakt för att larma dörr.
  • En inomhussiren.
  • En manöverpanel för att slå av och på larmet.
  • Fem Securitas larmdekaler att fästa på dörrar och fönster

Securitas tjänsten med fria uttryckningar kostar 229kr/månad. Vill man kan man välja att köpa till fler delar, olika delar kostar olika mycket men på abonnemangen kostar samtliga tillval 15 kr/månad abonnemanget överstiger inte 259kr/månad.

Du köper Ditt larm och Du äger larmet från första dagen och avtalet med Securitas är bindande i 24 månader.

Fördelar: du äger ditt larm, ganska billig månadskostnad plus ett maxabonnemang, fria utryckningar
Nackdelar: dem installerar den inte åt dig, ingen rökdetektor, bindningstid



Bild och information från Securitas hemsida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0