Boktips nr 4

Här kommer mitt fjärde boktips, eller snarare den sista boken jag läste ut. Boken heter "Babyfeber" och är skriven av Jane Green

Som jag nämnt tidigare gillar jag verkligen den här författare, hon skriver på ett sätt som alla kan ta till sig på och som man inte blir uttråkad av. Hur som helt Babyfeber är uppdelad i tre delar, där  varje del handlar om en person.

Första delen handlar om "Julia" som egentligen har problem med sin kille men desperat försöker hon få barn, och tror att det kommer lösa problement mellan dem...

Andra delen handlar om "Maeve" som verkligen inet vill binda sig eller skaffa barn, bara tanken skrämmer henne. Men efter en one night stand om man nu ens kan kalla det för det blir hon gravid, och frågan e kommer hon behålla barnet eller inte?

Sista delen handlar om "Samantha" som är Julias bästa vän. Hon blir gravid och lever sig in i mammarollen, men hamnar i någon slagsdeprisson och står knappt ut med sin make, hur skall hon göra för att förhållandet skall överleva, och hur skall hon hålla sig trogen mot sin make?

Boken handlar om vänskap, relationer, kärlek och vilken inverkar barn har på våra liv.

Poäng: 4 av 5


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0