Marknadsföring

Hej blogg!

tänkte skriva i morse, men tiden gick så snabb så jag hann inte. Men nu sitter jag på en marknadföringslektion, hatar sånt egentligen men som tur är har jag en bra lärare så det underlättar lektionen lite, och att du pratar om reklameffeter, det är kul att analysera reklam och veta hur de gått till väga och vad man ska tänka på när man ska marknadföra eller skapa saker och ting.

Ofta om man ska söka något, t.ex. en utbildning så måste man tänka på drivkrafter, motivera samt fånga folket att använda sig/söka till just din utbildning. Vet ni om att det läggs ut mer pengar på förundersökningar för att kunna locka folk än vad de gör på själva reklamen i sig?

Har ni någonsin tänkt på att ni handlar saker bara för att ni sett det på reklam, eller att ni kollar upp saker bara för att ni sett det någonstans?

Tänk på detta nästa gång ni handlar något!

Kommentarer
Postat av: [ t a k a i . b l o g g . s e ]

Vilken trevlig blogg du har! :]

Kolla gärna in min fotoblogg/allday-blogg eller lägg till min på bloglovin.



Ha en bra dag! <3

2009-01-15 @ 12:57:26
URL: http://takai.blogg.se/
Postat av: sandra

haha det är helt sinnes hur hjärnan "manipuleras". man gör det ju omedvetet åxå.. så himla fult ^^

2009-01-15 @ 15:11:52
URL: http://sandraliksom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Takai: Väldigt fina bilder du har på din blogg, har även frågat där, vad är det för kamera du använder dig av?



Sandra: Visst sker det omedvetet, trotts att människans hjärna blivit allt mer och mer medvetna om reklamen så kommer producenterna på nya sätt att lyckas med att få oss att handla grejer vi sett på reklam

2009-01-15 @ 20:49:59
URL: http://sandrags.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0