Mobbing

Nu när jag hållt på med min Moodboard, har jag verkligen funderat kring Mobbing, att folk är rädda för andra. Hur fel är inte detta? När jag gick i grundskolan hade vi itne så stor koll på Friends, Kamratstödjare och allt vad det finns idag, eller det var inte förrän jag gick i nian (01-02) som det började pratas om sånt. Men Mobbing har väll funnits mycket längre än så?

Ja personligen har aldrig blivit mobbad, eller att jag mobbat, det kanske är därför ja inte visste om det, men ja har aldrig förstått mig på folk som mobbar. Visst säger vissa att vissa mobbar för att de känner sig underlägsna, eller att den/dem personerna mobbar andra bara för att vara tuffa. Men mobbing sker inte bara bland barn, det sker även bland vuxna människor, vad är syftet me det?

Jag har alltid i hela mitt liv fått höra, "Nej, du kan inte gå med den personen han/hon är mobbade" Men vad är det för fel med att hjälpa eller snacka med en person som är ensam? Jag har aldrig brytt mig om vad folk säger om andra eller att ja inte ska umgås med den personen bara för att den är mobbad, men vissa vill säkert hjälpa till men faller för trycket och är rädda för att själva bli mobbade.

När jag tog studenten hade jag en bok där alla i klassen skrev en hälsning i, jag tror jag nästan gråter varjegång jag ser ett inlägg en tjej i klassen skrev till mig, det var inte förrän då ja verkligen förstod hur mkt ja måste ha betytt för henne, detta skrev hon:

 "... Du har alltid varit vän med alla och alltid varit glad. Utan dig hade jag nog inte klarat av mitt första år, jag kände mig utanför men att du tog emot mig med öppna armar oh gav mig en chans, att se dig så glad påverkade mig..."

Vet inte riktigt vad jag vill med detta inlägg, men mobbing e verkligen fel, så tänk er för både en och två ggr innan ni säger något åt någon, även fast än ni kanske inte menar något dumt kan den personen ta åt sig, fast än det inte visar det. Så ge alla en chans de förtjänar det.

Vad tycker ni om mobbing? Har ni någonsin blivit utsatta eller har ni utsatt någon/några för det? Hur står ni inför detta idag?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0